Volg de instructies op uw betalingsherinnering en stel uw vragen aan onze chatbot

Bij Baloise Insurance zijn wij intensief bezig om ons rappelbeheer verder te optimaliseren en te updaten. Onder andere zijn wij gestart met de ontwikkeling van een chatbot Rappelbeheer. Weet wel dat dit een project in ontwikkeling is, elke conversatie zal helpen om de algoritmes en programmatie achter de chatbot verder te verbeteren.

Onderaan rechts vindt u het icoon van onze chatbot terug. Door hierop te klikken, maakt u kennis met onze chatbot Elise. Wat is nu precies een chatbot? Een chatbot is een geautomatiseerde gesprekspartner. Elise is geprogrammeerd en getraind om te antwoorden op algemene vragen rond rappelbeheer. Dat kunnen vragen zijn over onbetaalde premie(s), herinneringsbrieven, aangetekende brieven, betaalmogelijkheden, …

Als u verder nog vragen hebt waar Elise geen antwoord op heeft gegeven, kunt u altijd contact opnemen met een medewerker van de dienst Rappelbeheer op het nummer 03 871 90 04 of via e-mail naar rappel@baloise.be.

Veelgestelde vragen (FAQ)

Rappelbeheer is de dienst die de betalingsherinneringen en aangetekende brieven verstuurt. U kunt bij hen terecht voor al uw vragen rond onbetaalde premie(s).

De dienst Rappelbeheer is elke werkdag van 08h30 tot 20h00 en op zaterdag van 09h00 tot 13h00 telefonisch bereikbaar op het nummer 03 871 90 04. U kunt hen ook mailen op rappel@baloise.be.

Wanneer u het juiste bedrag betaalt met de gestructureerde mededeling die u kunt terugvinden op uw herinnering of aangetekende brief, wijzen wij de ontvangsten automatisch toe.

Hou er wel rekening mee dat de verwerkingstijd van een overschrijving tot 3 werkdagen kan duren.

Verzekeringspremies moeten betaald worden vóór de vervaldag van de premie. Als u toch in een rappelproces bent terechtgekomen kunt u de opzegging van uw polis voorkomen door uw onbetaalde premie(s) te betalen vóór de datum die vermeldt staat in de aangetekende brief die u van ons ontvangen hebt. Hou er wel rekening mee dat uw bank tot 3 dagen verwerkingstijd nodig kan hebben.

De schorsing van de dekking begint op de 16e dag na de datum op de aangetekende brief.
 U kunt alle belangrijke informatie rond de schorsing van de dekking en opzegging van de polis terugvinden in de aangetekende brief die u van ons hebt ontvangen.

Momenteel kunnen wij u nog geen vervaldagbericht via e-mail bezorgen. Het elektronisch ontvangen van een vervaldagbericht gaat momenteel enkel via Zoomit.

Hebt u nog een brief van ons gekregen, ook al hebt u betaald? Als u de betaling minder dan 3 dagen geleden uitvoerde, is die waarschijnlijk nog in verwerking.

Hebt u de betaling langer dan 3 dagen geleden uitgevoerd? Neem dan contact op met onze dienst Rappelbeheer.

E-mail: rappel@baloise.be – telefoon: 03 871 90 04